sábado, 8 de janeiro de 2011

INTRONAUT-ENTREVISTA SOBRE O ALBUM "VALLEY OF SMOKE"

Intronaut – Peaks and Valleys

I

 

 

One of the real darkhorse albums of 2010 turned out to be Intronaut’s Valley of Smoke. Parlaying the vaunted post-metal, metalgaze sound popularized by Isis, Neurosis, and Cult of Luna (and many more, mind you), Intronaut’s own take on the style is starting reap benefits, primarily because these Californians are infinitely more progressive-minded than their contemporaries, just check out the musical tenacity on display during album opener “Elegy” and “Miasma.” Better yet, singer/guitarist Sacha Dunable prefers to actually sing, ditching the way-too predictable gorilla roar so many vocalists of this ilk are apparently tied to. It’s quite refreshing.

 

We’re not about to hail these guys as the “next Isis” or anything (that would be awfully dumb), but they’re easily one of the more captivating bands on the North American scene. Since Valley of Smoke is a bonafide rocker, we snagged Dunable for a round of inquiries that entailed the sometimes pesky Isis comparisons, the new album, and how they’re staying afloat on one of metal’s biggest record labels in the form of Century Media. Here’s how it went…

 
 

porutugeuse

 

Um dos álbuns da Darkhorseem  2010 do intrnaut Valley of Smoke Louvado post-metal, o som metalgaze popularizado por Isis, Neurosis e Cult of Luna , Intronaut como próprio nome assumi o estilo que está começando a colher os benefícios, principalmente porque estes californianos são infinitamente mais progressivo do que seus contemporâneos, basta verificar a tenacidade musical em exibição durante a abertura do álbum "Elegy" e "Miasma." Melhor ainda, o vocalista e guitarrista Sacha Dunable prefere realmente cantar, deixando de lado o muito previsível gorila rugido forma que tomou conta deste tipo de bandas como uma doença  .

 

Nós não estamos a ponto como o proximo Isis ou qualquer coisa (que seria muito burro), mas eles são facilmente uma das bandas mais cativantes no cenário norte-americano. Valley of smoke é, que snagged Dunable para uma rodada de consultas que envolveu os traquinas do Isis comparações, por vezes, o novo álbum, e como eles ficam flutuando sobre uma das maiores gravadoras de metal da  Century Media. Aqui está  a entrvista.

 

 

portuguese
 
 
 

Blistering.com: Quando viu   as comparações com  Isis ,Neurosis a vocês . Se sentirão  confortável com isso?

 

Sacha Dunable: Bem, eu estaria mentindo se eu dissesse que nós tínhamos zero influência do Neurosis ou  Isis. Essas são grandes bandas e nós, obviamente, tiveram seus registros antes de iniciar esta banda, mas nós estávamos tentando fazer as coisas à nossa maneira, e quem realmente ouve a nenhum dos nossos registros provavelmente irá perceber isso. Então sim, eu acho que quando as pessoas reduzem tudo que você fez até uma pequena descrição ao longo  da carreira "soa como Neurosis," não é favorável, mas o que posso fazer?

 
 
 

Blistering.com: Como reagiu aos elogips  pela  crítica  antes que você pudesse  descobrir sua verdadeira voz?

 

Dunable: Quer dizer que as reacções ao nosso primeiro disco? Se assim for, eu não sei se realmente percebi que teria evoluído muito o nosso som ao longo do tempo, por isso, provavelmente não estavam pensando nisto . Acho que naquela época ele realmente nos incentivou a continuar a fazer música. Nós provavelmente não teria sido tão motivados a sair e turísticos tanto se não tivesse havido tanto apoio da imprensa e Goodfellow, nossa gravadora na época. E considerando que nós éramos uma banda nova em uma pequena etiqueta de forma justa, que abriu muitas portas para nós. Em retrospecto, é provável que nos fez pressão sobre nós para não ficar preguiçosa com os registros que vieram depois.

 
 

Blistering.com: Você acha que todo o primeiro álbum da banda ainda tem  relação com o outro?

 

Dunable: Em um sentido musical, sim. Tínhamos todos conhecemos há dez anos, como antes de iniciar Intronaut, com exceção de Leon [del Muerte, ex-guitarra] eu acho, mas mesmo assim tivemos conhecimentos mútuo o suficiente para que ele não seja estranho, isso em um nível pessoal. Mas sim, eu me lembro que seja mais difícil de escrever canções como antes . Lembro-me especificamente das músicas "Fault Lines" e "Rise Para o Midden" ser completamente despojado e reescrito em algum ponto. Nós ainda estávamos tentando descobrir os pontos fortes e fracos, e ainda estabelece o papel de cada membro no processo. Temos mais pensado um monte de coisas sobre esse primeiro registro e até mesmo o, EP Nulo  e que pode ser o que os torna tão estranho e frio.

 
 
 


 

Blistering.com:O vocal é algo peculiar, tem texturas diferentes entre o rosnar e o vocal limpo em Vale do Smoke. O que levou você a ir por esse caminho?

 

Dunable: é apenas sobre como usar a voz como mais um instrumento musical para ter à sua disposição, ao invés de gritar sobre a música o tempo todo. E como eu estava dizendo antes, ficando no palco e rosnando para as pessoas de 45 minutos apenas não se sente tão natural para mim como fez cinco ou dez anos atrás.

 
 

Blistering.com: Obviamente, o ângulo progressivo da banda ainda é muito uma prioridade, por isso muitas vezes você tem que recuar e permitir que aqueles momentos atmosféricos?

 

Dunable: Eu sinceramente não vejo como duas coisas diferentes. O fato de que há, ou o esforço colocado em equilibrio os dois de uma certa maneira, é muito bonito o que a palavra "progressista" significa para mim no contexto da música. Nós estamos tentando fazer música para que as pessoas não irá  dizer  "uau, isso é muito técnico", mas sim como um desafio para nós mesmos, para torná-lo audível e agradável em um nível emocional primeiro, antes de analisá-lo e perceber que há uma cerebral dimensão a isso, esperando para ser apreciado também.

 
 

Blistering.com: When you first came out, the usual Isis/Neurosis tags were lobbed at you. Were you comfortable with those?

 

Sacha Dunable: Well, I'd be lying if I said that we had zero influence coming from Neurosis, or even Isis. Those are great bands and we obviously had their records prior to starting this band, but we were trying to go about things in our own way, and anyone who actually listens to any of our records will probably realize that. So yeah, I guess that when people reduce everything you've done down to a short description along the lines of "sounds like Neurosis,” it's not favorable but what can you do?

 

Blistering.com: How does one react to being already hailed/praised by critics before you can get really get rolling and find your true voice?

 

Dunable: Do you mean the reactions to our first record? If so, I don't know if we actually realized that we would have evolved our sound so much over time, so we probably weren't thinking along those lines. I guess back then it really encouraged us to keep making music. We probably wouldn't have been as motivated to go out and tour as much if there hadn't been as much support from the press and Goodfellow, our label at the time. And considering that we were a new band on a fairly small label, it opened a lot of doors for us. In hindsight, it probably made us pressure ourselves into not getting lazy with the records that came after that.

 

Blistering.com: Do you think around the first album the band was still getting comfortable with each other?

 

Dunable: In a musical sense, yeah. We had all known each other for like ten years before starting Intronaut, except for Leon [del Muerte, ex-guitars] I guess, but even then we had enough mutual acquaintances that it wasn't weird, so on a personal level everyone got along fine right away. But yeah I do remember it being harder to write songs back then. I remember specifically the songs "Fault Lines" and "Rise To the Midden" being completely stripped down and rewritten at some point. We were still figuring out everyone's strengths and weaknesses, and still establishing each member's role in the writing process. We over-thought a lot of things about that first record and even the Null EP, and that might be what makes them so weird and cool.

 

Blistering.com: Going into Valley of Smoke, was there already an inclination as to how melodic the album would end up sounding?

 

Dunable: Yeah. I think that harmony has become the new aspect of our music that we obsess over and try to push the envelope with, so it doesn't take much for that aspect to find it's way into most of our music. We're certainly not as angry, or "angsty" as we were five years ago, so we certainly aren't forcing out anything resembling that on this record.

 

Blistering.com: Was anything gained/gleamed from touring with Cynic? You don’t sound alike, but in approach, there are some similarities...

 

Dunable: It's hard to say. I mean, you take away something from every band you tour with. What to do and what not to do. On one hand, there might be something about one band that makes you want to improve a certain aspect of your music, and on the other you make mental notes about what NOT to do. With Cynic, the thing I appreciate about their newer material is their harmonic and textural palette and how there is this constant kaleidoscope of sound and dynamics that comes across really well in a live setting.

 

Blistering.com: Lots of clean, but also well-sung growling on Valley of Smoke. What prompted you to go this route?

 

Dunable: It's just about using the voice as another musical instrument to have at your disposal, rather than screaming over the music the whole time. And like I was saying before, getting on stage and growling at people for a 45 minutes just doesn't feel as natural to me as it did five or ten years ago.

 

Blistering.com: Obviously, the progressive angle of the band is still very much a priority, so often do you have to hold back and allow those atmospheric moments shine through?

 

Dunable: I honestly don't see it as two different things. The fact that there is pushing and pulling, or effort put into balancing the two in a certain way, is pretty much what the word "progressive" means to me in the context of music. We're trying to make technical music not so people will go "wow, this is so technical" but rather as a challenge for ourselves to make it listenable and enjoyable on an emotional level first, before you analyze it and realize that there's a cerebral dimension to it, waiting to be enjoyed as well.

 

 

http://www.blistering.com/fastpage/fpengine.php/templateid/21345/menuid/3/tem...

Posted via email from alledz's posterous

Nenhum comentário:

Postar um comentário